دوشنبه 27 آذر 1396 - 30 ربيع الاول 1439 - 2017 دسامبر 18
Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 82482
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1390 0:0
تعداد مشاهدات : 1116

برگزاری مراسم سال جدید در مرکز نشر دانشگاهی

 
 
 
 

 

اين مراسم در شانزدهم فروردین سال 1390 در محل اجتماعات مرکز نشر دانشگاهی، در ساختمان شمارۀ 2، با حضور  رئيس مرکز نشر، آقای دکتر طهرانچی؛ معاونان پژوهشی؛ اجرایی؛  مدیران و کارکنان مرکز نشر برگزار شد. اين مراسم با سخنرانی آقای دکتر طهرانچی آغاز شد. وی،  پس از تبریک سال نو به همکاران، از فعاليتها و عملکرد واحدهای مختلف در سال گذشته گزارش مختصری ارائه داد و برخی از برنامه‌های سال آينده را تبيين و تشریح نمود.

مهم‌ترین فعالیتهای سال گذشته مرکز نشر به این شرح بوده است:

1. حوزۀ اجرایی

در حوزۀ اداری و مالی در سال 89 حسابرسی و اصلاح حساب با همکاری معاونت اجرایی و مشاوران و همکاران مالی صورت گرفت که نتایج آن:

الف) حوزۀ مالی

1. ایجاد انضباط مالی

2. شفافیت در اطلاعات موجود در امور مالی

3. برقراری سازوکار مکانیزم در عملکرد مالی

4. دریافت بودجه هزینه‌ای در سال89 (جهت پرداخت بازخریدی و پاداش بازنشستگی کارکنان)

5. دریافت ردیف بودجه هزینه‌ای و درآمدی در سال 90

6. ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان، اصلاح و مدیریت جدید در پرداخت کارانه‌ها به صورت واقعی و براساس میزان خروجی و بازدهی کارکنان

ب) حوزۀ اداری

1. تجدیدنظر در احکام پرسنلی

2. ایجاد و برقراری انضباط و شفافیت در امور اداری

3. تلاش در جهت رضایتمندی کارکنان در صدور احکام

4. برقراری مصوبات دولت همچون دورکاری، با مصوبات روشن و قواعد لازم جهت اجرایی‌شدن آن در سال 1390

5. تلاش در تصویب چارت سازمانی و مشروعیت دادن به مرکز نشر دانشگاهی

6.  راه‌اندازی سایت داخلی مرکز نشر به عنوان یک پل ارتباطی میان کارکنان و مدیران

7. تلاش در جهت رفع و بهبود امکانات رفاهی کارکنان و ایجاد بسترهای مناسب در سال جدید برای رشد و بسط امکانات رفاهی

8. هماهنگی با وزارت علوم جهت بررسی تخلفات اداری کارکنان در دانشگاه شهید بهشتی

ج) توزیع و فروش

درجهت درآمدزایی نیز تحولات جدی در فروش صورت گرفت:

1. رشد صعودی 30درصدی فروش در سال 89 نسبت به سال گذشته و فروش حدوداً 90 میلیونی کتابهای طرح شعف در سال 89

2. حضور فروشگاه مرکزی مرکز نشر در بورس کتاب در خیابان انقلاب

3. راه‌اندازی فروش الکترونیکی در قالب جدید

4. ایجاد و راه‌اندازی طرح شعف

5. بررسی روشهای فروش نوین و تلاش در پیاده‌سازی آن

6. حضور در 12 نمایشگاه استانی و یک نمایشگاه در خارج از کشور در کشور افغانستان

د) تولید

1. ایجاد نظم و انضباط در روند تولید کتاب

2. بررسی کتاب‌ها براساس زمان ورود

3. برنامه‌ریزی جهت تولید و نشر کتابهای مانده و بلاتکلیف

4. چاپ 62 عنوان کتاب چاپ اول در سال 1388 و در سال 1389 مجموعاً 170 عنوان کتاب، چاپ اول و تجدید چاپ

2. حوزۀ پژوهشی

1. برگزاری جلسات منظم پژوهشی

2. تلاش جهت جذب نویسندگان و دریافت مطالب علمی آنان

3.  ساماندهی و ایجاد نظم در دفتر انتشارات

4. بررسی کتاب در جلسات پژوهشی براساس رویه‌های علمی

5. در سال 89 ورودی کتاب به مرکز، 78 عنوان کتاب و مورد تصویب 48 عنوان کتاب

6. جوابگویی به موقع به مؤلفین و مترجمین در خصوص روند چاپ کتاب


 نشستها و همایشها در سال 89 

1. نخستین نشست ناشران دانشگاهی

برپایی اولین نشست ناشران دانشگاهی و حضور رؤسای انتشاراتهای بزرگ دانشگاهی در این گردهمایی با محوریت مرکز نشر دانشگاهی در جهت افزایش تبادل نظر و ارتقاء جایگاه مرکز نشر.

 

2. برگزاری اولین همایش ملی نشر در هفته کتاب در سال 89

مرکز نشر دانشگاهی اولین همایش ملی نشر را در هفته کتاب در سال 89 برگزار کرد که با حضور وزیر محترم ارشاد و معاون پژوهشی وزارت علوم و دیگر مسئولین کشور به نام مرکز نشر دانشگاهی رقم خورد و در سال 90 نیز شاهد برگزاری دومین همایش ملی نشر خواهیم بود.

طرح‌ها و برنامه‌ها 

1. طرح «شعف» (شبکۀ عرضۀ فراگیر کتاب دانشگاهی) 

در این طرح با برقراری ارتباط میان ناشران دانشگاهی سراسر کشور، با مدیریت و محوریت مرکز نشر دانشگاهی طرح شبکۀ عرضۀ فراگیر کتاب دانشگاهی راه‌اندازی و تاکنون 60 ناشر عضو این طرح شده‌اند و در سال جدید با رشد اعضاء و ساختارها و ایجاد بسترهای مناسب بزرگترین شبکۀ عرضه کتاب دانشگاهی را در کشور ایجاد نماییم.

 2. طرح «سنم» (سامانۀ نشر مجلات علمی پژوهشی کشور)

در این طرح سعی در جذب توجه به تولیدات اعضاء هیأت علمی و انتشار نشریات علمی کشور توسط این سامانه شده است. که در قالبهای دیجیتال، و اینترنت Base می‌باشد که در آن تولید فنی، عرضۀ الکترونیکی، عرضۀ چاپ الکترونیکی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر در سامانه isj حدود 57 نشریه را منتشر و توزیع می‌شود که در آینده‌ای نزدیک 600 مجله علمی کشور را در خود جای می‌دهد.

 3. طرح «آمال» (آموزش الکترونیکی رساله‌نویسی)

این طرح ارتباط میان دانشجویان و مرکز نشر را فراهم آورده، تا از این طریق دانشجویان به راحتی با استفاده از بستر الکترونیکی، از 64 ساعت آموزش صحیح رساله‌نویسی برخوردار شده و انشاءالله در سال 90 از این طرح رونمایی می‌شود و با رشد و معرفی این طرح سالانه 10 هزار دانشجو از این آموزش بهره‌مند شوند.


 راه‌اندازی سایتهای مختلف در مرکز نشر دانشگاهی

            1.ورود مرکز نشر به خانوادۀ آکادمیک کشور در سال 90 و تغییر نام سایت مرکز نشر دانشگاهی از  www.iup.ir بهwww.iup.ac.ir

            2. فروشگاه اینترنتی کتابهای دانشگاهی  www.bookiup.ir

            3. سامانۀ نشر مجلات علمی کشور isj.iup.ir

            4. سایت داخلی مرکز نشر دانشگاهی family.iup.ir

   آقای دکتر طهرانچی، در پایان، ابراز امیدواری کرد در سال نو، که سال جهاد اقتصادی، نامیده شده  با افزایش توان کاری مجموعۀ مرکز نشر دانشگاهی بازدهِ مرکز نشر، بزرگترین مرکز انتشار کتاب دانشگاهی، در کشور دوچندان شود و محیط کاریِ پویا، شاداب، و بانشاطی به وجود آید.

 


جستجو در فروشگاه :
نظرسنجـــی
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟



مراکز فروش
تهران ، خیابان دکتر بهشتی ، خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) ،نبش کوجه دهم، شماره 50
021-88725954
تهران ، خیابان انقلاب، چهارراه وصال شیرازی،روبروی سینما سپیده، پاساژ خبیری
021-66404011
 
e@ecommerce@iup.ir